söndag 16 maj 2010

En slapp promenad

Ikväll tog jag och hundarna en slapp promenad. Bosco i långkopplet och Figo lös. Jag gick och filosoferade för mig själv, njöt av hur varmt det var trots att det var kväll. Jag la inget krav på hundarna denna promenad. Vi bara gick och jag tror knappt jag sa ett ord till dom. Ibland var dom 8-10 meter framför mig för att en stund senare nosa fast, stanna och hamna på efterkälken. Men det brydde jag mig inte så mycket om, jag bara fortsatte. Det som var fascinerande var att trots detta så var det ingen som "hittade på något". Vi mötte andra hundar utan problem. Ibland räcker det tydligen med att bara vara ledare för att få flocken med sig.

3 kommentarer:

  1. Låter som att du hade en underbar promenad. Det är nog ganska bra att ha kravlösa promenader i bland:) Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!

    Jag halkade in här när jag letade efter ett recept på Nässelsoppa! Så såg jag att du bodde i Rosvik, och då var jag bara tvungen att lämna ett litet "avtryck" här hos dig. Min släkt kommer från Rosvik, sedan urminnes tider, tror jag... Har knappt varit där sedan gammelmorfar gick bort 1970, då var jag bara tre år. Men när jag och min mamma pratar om "hemma" så är det Rosvik vi menar...:)
    Du har en jättehärlig blogg, så jag kikar runt här en stund. Sedan blir det nässelsoppa (smarrigt!)

    Kram//Annette (i Göteborg)

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du ville lämna ett avtryck Annette och välkommen tillbaka

    SvaraRadera