onsdag 5 maj 2010

Lyxdag

Ibland ska man ha tur. Examinationerna på kursen jag gått blev klara tidigare än beräknat, så därför fick jag en halv dag helt för mig själv här hemma. Det är inte ofta jag har kvalitetstid ensam bara för mig själv. Nu var barnen i skolan och på dagis och Ted jobbar, så det var bara jag och hundarna. Jag har haft en riktig lyxdag. Först tänkte jag att jag skulle ta tag i tvätthögen och städning, men sen ångrade jag mig. Allt det där finns ju kvar, men egentiden som jag fått som bonus var övergående.

Så jag tog först en cykeltur med hundarna. Sen drack jag kaffe i lugn och ro medan jag läste tidningen utan stress. När jag var klar med det så gick jag ut igen. Nu på en riktigt lång skön promenad. Vi var nog borta 1½-2 timmar tror jag. På vår promenad kom en våryr nässelfjäril flygandes. Den landade ett kort ögonblick på Figos nos! Så roligt det såg ut. Figo stannade till men innan han förstod att det var något med vingar så var fjärilen redan på väg mot nya mål. Så klart låg kameran fint inbäddad i kameraväskan, så jag hade inte skuggan av en chans att fånga det på bild... men vilken bild det hade blivit!

När jag var ett par hundra meter hemifrån så kom Saga cyklande. Dom hade visst kortdag på skolan och slutat efter lunch. Nu känner jag mig som en ny människa. Alla behöver nog en lyxdag då och då.

Vi stannade till vid kvarnen. Det är något konstigt men när det är vår så gillar jag att se vatten porla

Är man nyfiken så är man. Figo hinner överallt. Är han inte och balanserar vid dammluckan...

...så är han på väg att ta ett skutt mellan stenarna ute i vattnet

Bosco däremot, han har vuxit till sig och vet hur man för sig. "Jag trivs bättre här, där jag kan sitta och titta på alla barnsligheter som försiggår"

6 kommentarer:

  1. Vad härligt att du unnade dig en lyxdag! Härlig vinjettbild (eller vad det heter, överst på sidan i alla fall) du har.
    Barbro

    SvaraRadera
  2. Svar till Barbro:
    Ja den blev bra, bilden. Lyckosamt att båda tittar "rakt genom kameralinsen och in i betraktaren". Synd bara att en ful buss-kur förstör lite av idyllen.

    Nu börjar jag vara mer än nyfiken på uppdateringarna på er hemsida. Får ni till problemet snart? Jag vill ju se valparna nu när dom börjar vara som sötast!

    Kram /Maggan

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev med den nya head???? kan det heta så??? Så härlig med en Lyx dag och jag håller med att alla behöver såna titt som tätt.Korten var även jätte fina. Kram på er...

    SvaraRadera
  4. Jodå, problemet är löst och jag ska försöka mig på en uppdatering ikväll. Annars får du gå med i Facebook och titta på mina gullegull-bilder där. Det är lättare att ladda upp bilder där. Men nu får jag ta mig i kragen ang. hemsidan för nu är dom bara såå söta.

    SvaraRadera
  5. Nja, någon facebookare lär jag inte bli. Då skulle Ted fullkomligt slå bakut. Han tycker att bloggandet är mer än nog (men nog läser han den i allafall, så så dålig kan den inte vara).

    SvaraRadera
  6. Oj...jag vet inte heller vad som hände...mitt inlägg bara försvann när jag skulle publicera det...får väl se om det dyker upp under dagen...

    Så fina bilder du har tagit på hundarna och vilken vacker omgivning!!! Jag gillar åxå att se på vatten det är så vackert!!!

    Kram / Helena

    SvaraRadera