onsdag 26 maj 2010

Hundträff

Vi är några hundägare i Rosvik som varje vår och höst brukar träffas och träna med våra hundar. Det är trevligt och kostnadsfritt. Det är ett bra tips. Många har inte tid eller lust att lägga pengar på hundkurser flera mil bort. Men är man bara några ägare med hund kan man lägga upp bra träning själv.

I år har det tillkommit flera nya ekipage vilket är jätteskoj. Varje onsdag kör vi på fram till midsommar, då vi har sommaruppehåll. Vi börjar varje träff med en promenad. Det kanske låter enkelt men faktum är att det är väldigt nyttigt för hundarna att omväxlande ligga först eller sist i ledet.

Ikväll blev det lite allmänlydnad där fokus låg på att hundarna skulle vara uppmärksam på ledaren inte andra hundar som passerade nära runt omkring. Jag hade Figo med mig, kanske lite "fegt" men jag tycker det är så trevligt och avslappnat när vi två tränar ihop. Vi är nog ett superteam ;) och Figo gjorde mig inte besviken idag heller.

Nästa vecka ska vi går på långpromenad upp till skogen. Där ska vi umgås och fika och för den som vill väntar även träning i form av apport eller spår. Det ser åtminstone jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar