tisdag 25 maj 2010

Bilder vattenapport

Vädret är något bättre idag, solen till och med tittade fram en stund. Då passade jag på att cykla iväg med hundarna och träna lite vattenapport. För att vara "nybörjare" sköter sig Figo rätt bra, men jag skulle nog önska lite mer kraft och mod i vatteningången. Men det kommer väl, eller så jämför jag honom kanske lite orättvist med Bosco. Där finns ingen tvekan alls, bara full matning framåt. Fast det är klart, allt har både för- och nackdelar. Blir dom alltför heta, då finns ju risk att man får en piphund, och det vill jag inte ha! Än så länge är Figo acceptabelt lugn och sansad vid passivitet. Här kommer i allafall lite (eller ganska många) bilder från träningen. Roligt hade vi i allafall! Hoppas det avspeglas i bilderna också.

Figo får sitta och titta på när Bosco apporterar
       
Bosco ruskar av sig men släpper inte taget om dummyn

Då Figo glömt att det inte var läskigt att hoppa i från bryggan, fick han titta på när Bosco hämtar in en dummy

Okey, kan han så kan väl jag också!

Figo finslipar hoppstilen...

...och landningen

Bosco tar rejäl sats och hoppar långt ut från bryggan

Detta är kraft!

Nåja, det tar sig även för Figo

Bosco på väg mot avlämning

Slut på det roliga

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder på hundarna!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Skön hoppstil på Figo. :-)
    Kram

    SvaraRadera