lördag 29 maj 2010

Dåligt samvete

Igår var min lediga dag men jag arbetade hela dagen. Jag har tapetserat om i vardagsrummet. Hundarna fick tillbringa tiden i hundgården. När dom fick komma in vid 20:30 hade jag så dåligt samvete. Inte ens en motionsrunda på hela dagen hade jag tagit mig tid till. Vi tog en cykeltur innan läggdags men inte ens den blev motion, för dom hade ätit inte så länge innan (t.o.m. deras middag blev försenad). Jag är så rädd att dom ska få magomvridning så vi vågar inte chansa. Skulle nog aldrig förlåta mig själv om det hände. När hundarna fått vara ifrån oss så där en hel dag är dom så kelsjuka när dom får komma in i huset. Figo försöker nästan krypa innanför skinnet på mig i jakt på kel och smek.Svarar jag inte direkt så börjar han "prata" genom sitt oande. Hundar är verkligen flockdjur som vill ha hela flocken samlad.

2 kommentarer:

  1. Hallå!
    Men så spännande med nya tapeter i vardagsrummet, det blir kul att få se dom nästa gång vi kommer och hälsar på!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ så duktig du är. Men vi alla har nog nån gång dåligt samvete över att inte hinna med. Här är det så nu...det går inte hålla i gång med träning som jag brukar göra med 6 hundar i huset. Jag är bara glad att hinna rasta och motionera dom lite om dagen. Men snart så åker Olga och Alice hem och det kommer underlätta mycket.Ha det så bra , Kram från oss

    SvaraRadera