måndag 31 maj 2010

Förena nytta med nöje?

Nu har jag faktiskt gjort det. Det jag pratat om i flera års tid. Ted han har undrat när det skulle bli av och inte varit sen med gliringar. Men nu har jag alltså cyklat till jobbet. Premiärturen! En kuperad resa som krävde några svettdroppar längs den milslånga vägen. En rätt så trevlig rutt om man bortser från ett par tre kilometer längs E4:an i morgonrusningen. Faktiskt gav det mersmak och jag tror faktiskt jag ska cykla imorgon också. Det är ju perfekt, jag förenar nytta med nöje. Frågan är väl bara vad som är nyttan och vad som är nöjet. Att ta sig till jobbet kan väl knappast jämställas med nöje. Men å andra sidan så undrar jag om att svettigt flåsa sig fram en tidig morgon heller kan falla in under nöje. Nöjet kanske kommer lite längre fram. Det vill säga om man lyckats cykla ifrån sig några av de kilon som senaste året lyckats etsa sig fast på kroppen.

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är!! Vilken kondis du måste ha som håller igång som du gör, både med hund och utan.
    Och din man, vilken kondis har han!!???
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Nja, någon vidare kondis har i allafall inte jag... men gubben ligger nog bättre till :)

    SvaraRadera