måndag 3 maj 2010

Cykeltur

Nu är det vår, oavsett väderlek utanför fönstret. Är det maj månad så är det. På morgonen tog vi en cykeltur till Segerströmmen. Där forsade det för fullt. Jag hade kameran med för att fota den annalkande våren. Jag kopplade lös båda hundarna för att få lite snyggare bilder. När jag då hade lite extra koll på Bosco så passade den lille slyngeln på. Nog märkte han att mattes uppmärksamhet var någon annanstans. Plötsligt hörde jag Ted ropa från andra sidan strömmen (han hade gått för att spana efter nån isgädda) att jag måste ropa in Figo. Då var han långt nedströms och precis i färd med att ta sig ett vårdopp. Det hann jag avstyra tack och lov.

Segerströmmen i vårskrud

Bosco spanar ut från bron över strömmen

Figo sitter lugnt, innan badförsöket

3 kommentarer:

  1. Vilken ärthjärna!! Ja, inte du, Figo förståss!

    SvaraRadera
  2. Ja du, ärthjärnan här hann med årets första simtur bland isflaken idag. Men jag tror inte det var särskilt skönt för det blev nog ett rekordkort dopp :-)

    //Agneta

    SvaraRadera