lördag 1 maj 2010

Raggsockor?

Igår var jag ledig... eller ledig och ledig. Jag har blundat länge nog men nu gick det inte längre. Jag har senaste tiden börjat sätta undan alla vinterkläder men förundrats över varför vi alla ändå går med raggsockor på fötterna. Det är inte bara sand som täcker golven, nej nu har dessutom hundarna börjat fälla vinterpälsen. Figo fäller enorma mängder just nu och vi går omkring som vandrande magneter hela familjen, med päls överallt! Sockarna förvandlas efter ett par minuter till isolerande raggsockor. Så igår tog jag tjuren vid hornen och gjorde en vårstädning. Inte bara dammsugning för att ta det värsta, nej nu var det en hel dags arbete innan det var klart. Hundarna uppskattade nog inte aktiviteten, för dom blev liggande i burarna hela dagen. Det regnade ute så jag ville inte sätta dom i hundgården. Det hade varit nåt det, ta in blöta hundar som dessutom fäller hår ;o). Då hade dom nog varit billiga.

1 kommentar:

  1. Hallå!

    Jag har åxå länge tänkt att byta bakgrund men det är inte så lätt att hitta nån...jag ville ha den lite "sommrigare" så tillslut så föll valet på den jag har nu...

    Ja, vi hade det jättetrevligt på valborg!

    Ni åxå?

    Kram / Helena

    SvaraRadera