onsdag 21 april 2010

En bright idé

30 000 besökare! Det är ju inte klokt att det är tittat in så många gånger på min lilla blogg. Men roligt känns det. Till en början, när jag startade upp, var tanken att ha den som en dagbok där jag själv kunde gå tillbaka och se vad jag aktiverat mig och hundarna med. Sedan när jag startade upp apport träningen med Figo så var bloggen ett bra redskap att använda sig av. Jag hade täta kontakter med uppfödaren som bor 55 mil bort och genom att dom följde bloggen så fick jag bra tips på fortsatt träning. Nu har bloggen inte bara blivit en sorts dagbok (för det är den), den har också kommit att bli ett forum där jag kan hålla kontakt med både vänner och bekanta som inte bor så nära. Väldigt roligt och jag har inga planer på att sluta.

Har idag fortsatt med cykelträning av hundar. Ted har varit en sväng tidigare men ingen av dom två var oäven att följa med en kvällsrunda. Ted fick idén att prova ta på dragselen på Bosco och undrade om jag ville ta honom. Då skulle jag ju inte behöva trampa så mycket, menade han. Jag tackade vänligt men bestämt nej och jag undrar om han verkligen menade allvar med sitt erbjudande. Vill han inte ha kvar mig i livet tänkte jag. Ja ja, vi trampade iväg, jag med Figo och Ted med Bosco. Eller trampade och trampade, jag trampade för brinnande livet medan Ted bara satt och fes på sin cykel. Men jag skulle inte för allt i världen vilja byta med honom. Att vi kom hem i helt skick båda två är ett under. Men så har också Ted omvärderat sin brighta idé till en lite mindre bright idé och dragutrustningen packades undan lika snabbt som den kom fram. Där får den nog ligga och vänta tills det blir snö nästa vinter.

3 kommentarer:

  1. Ha, ha jag skulle gärna vilja veta vad Ted tänkte när han kom på att idén med dragselen inte var den bästa :-)

    Lycka till på träningen i helgen och hoppas ni får många "snälla" fåglar.

    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. En annnan bright idé när du nu ska ställa ut Figo igen; låt honom trava bredvid cykeln, inte galoppera. Han sträcker ut på ett annat sätt och får en vacker löpstil i ringen. Men det gäller att hålla nere farten så han måste gå ner i trav, sen ökar man lite bara så pass att han fortfarande kan trava. När du sen springer med honom i ringen kan du hålla en ganska hög fart utan att han går upp i galopp. JA jag vet, det ÄR jobbigt att ställa ut!

    SvaraRadera
  3. Fler brighta ideér. Be någon titta på er då ni tränar så du hittar rätt tempo för er. Jag fick springa utav h-vete för att visa Fiona på ett bra sätt. Så fort faktiskt att jag höll på att springa ner ekipaget före oss.........

    Lycka till även på utställningen.

    Agneta

    SvaraRadera