lördag 3 april 2010

Hund försvunnen

På förmiddagen tog vi hundarna till skogen. Man märkte från igår till idag att snön packats ihop lite för stundvis bar den i allafall Figo väldigt bra. Bosco som däremot bär på ca 10 kg mer hade det lite tuffare. Men för oss tvåbenta på skidor var det riktigt härligt, man kommer sig fram överallt.

När jag vid ett tillfälle släppte Figo en sväng så försvann han. efter en stund visslade jag men ingen hund kom. Jag visslade några gånger till, men fortfarande syntes han inte till. Då började jag bli lite irriterad. Så här brukar han inte göra. Vi fortsatte framåt genom skogen men efter en stund sa Ted "tänk om han har skadat sig". Ja, hemska tanke. Vi vände om och skidade tillbaka, för vid närmare eftertanke, Figo brukar alltid komma på inkallning.

När vi åkt tillbaka en bit så ser jag en lång tunga komma mot mig. En lång tunga där det satt fast en setter i ena änden. Han verkar uppenbarligen varit en bra bit bort, för det verkar ha varit tungt att snabbt ta sig tillbaka när man hörde pipan. Kanske Figo var glad att se oss, men vi såg inte Figo med lika blida ögon. Gissa vem som fick gå bakom resten av turen?

2 kommentarer:

  1. Jo man hinner bli lite orolig. Har ju hänt några gånger med Diva. Han måste sovit gott när han kom hem!!!

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Tack för en trevlig dag i skidspåret!!
    (för somliga gick det förståss lite saktare än andra ;)

    Här är min mail adress när jag klumpigt nog glömde kameran... :helena2007@telia.com

    Vi hörs!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera