lördag 17 april 2010

Halvlat och förlåtande

Idag har Emil definitivt bestämt sig för att sluta fotbollen. Vi har pratat om det länge här hemma men nu har han kommit fram till sitt beslut. Han tycker inte det är så roligt med fotboll längre. Han brinner för sin karate och tycker om fysträning. Han ska istället träna på egen hand med Ted. Det känns lite konstigt att inte ha sommaren uppbokad av fotboll i år. Men vi har ju Liam som ska spela så vi får nog vår dos i allafall :)

Nu har Emil och Ted åkt iväg på karateläger som är idag och imorgon. Så nu ska jag rasta hundarna och sedan ska jag faktiskt ta Figo och träna lite kontaktövningar med honom. Jag ska träna lite stopp på basicnivå. Jag ska ta honom vid sidan och skärpa upp snabbheten för han har blivit lite seg på långa avstånd. Är det bara jag som är lite så att man tränar när man har kniven mot strupen. Jag menar, man är lite halvlat och förlåtande mot hunden fast den inte är precis i kommandot. Nu ska vi ju till fjällen nästa helg och då duger det ju inte att komma där och ha en hund som går efter och inte respekterar mitt stoppkommando, så nu minsann blir det fart på mig. Tänk om man hade energin att träna lika strukturerat och preciserat hela tiden.... men vem orkar det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar