torsdag 8 april 2010

Undersökning av hals

Som jag skrev i tidigare inlägg så är det ibland bra att sova på saker och ting. Figos hosta har faktiskt börjat ge med sig. Själv har jag varit borta hela dagen men Ted som varit ledig tycker nog att han hostat lite mindre. Jag har försökt omvandla mina medicinska kunskaper till veterinära, men får nog tillkännage att dom senare vid en närmare granskning skulle gå under kvacksalveri-lagen ;).

Av det jag kan bedöma så känns han normal vid undersökning. Inga förstorade halslymfkörtlar och vad jag kan se, normalt svalg med normala tonsiller (halsmandlar). Halsslemhinnan har en blek och fin rosa färg, inte alls rodnat som det borde bli vid infektion och inte luktar han illa ur munnen heller. Ja, där får jag väl revidera mig lite, han luktar inte mer illa än vanligt. För faktisk så har Figo haft dålig andedräkt i princip sedan han lämnade valpåldern. Vad det beror på vet jag inte.

Nej nu får det räcka med bloggandet för idag för nu fick jag ett erbjudande om att följa med på en promenad med hundarna. då är det väl bäst att kroka på då, innan gubben får alltför stort försprång ;)

1 kommentar:

  1. klart att ni ska ställa ut. bara lägga på ett kol så ni hinner med!
    Känns som om vi borde träffas för en kopp kaffe snart.......alltid trevligt med lite nya bekantskaper i det "verkliga" livet
    Hälsningar Johan & Åsa

    SvaraRadera