tisdag 13 april 2010

"Nu ångrar ni er allt!"

Nu har Ted burit undan skidorna. Pjäxorna står kvar på skohyllan ännu för vi ska ju till fjällen om knappt två veckor. Istället har vi båda tagit fram cyklarna. Efter att min käre man lagt ribban med vinterns skidåkning för hundarnas motionsvanor, så får vi nu stå vårt kast. För många andra ägare av jakthundar här i byn ser man att träningssäsongen precis börjat. Det tinar fram hundar man knappt sett röken av på hela vintern.

Vissa konstaterar nöjt att deras hund minsann ligger helt utslagen efter dagens genomkörare, medan vi hör en inre röst som skriker "nu ångrar ni er allt!" när vi cyklar kilometer efter kilometer med hundar som bara springer glatt vid sidan, utan tillstymmelse till att tröttna. Det verkar snarare så att de får pånyttfödd energi efter rundorna. Men ångrar vi oss? Nej, såklart inte. Hundarna är i perfekt fysisk form och det kan väl aldrig vara till nackdel. Då var det "bara" den mentala biten kvar. Men där ska jag väl lyckas bättre med att trötta ut dom.

1 kommentar:

  1. Önskar jag hade er energi nu , men alla min går åt till alla sand som dimper in i hela huset. Men här ska det börjas även med cykelmotion för tikarna , brukar även dra däck med dom. Men nu hoppas jag på att dom kommer och soppar alla vägar snart , det skulle underlätta massor:) Lycka till med cyklingen med hundarna, Kram...

    SvaraRadera