lördag 17 april 2010

Stopp!

Fotograf: Saga 8 år             
En helt vanlig promenad... tror Figo
 
När han minst anar det, blåser jag stopp-signalen...

...samtidigt som jag  kastar mig mot honom...
 
...och trycker ner honom i liggande
 
Sedan är det viktigt med mycket beröm och så får Figo ligga kvar någon minut eller två...
 
...innan han får kommandot "brevid" (men innan dess har jag valt att som mellanled kommendera sitt och först efter det "brevid" eller annat valt kommando)

Precis när jag skulle gå ut och träna med Figo började snön att vräka ner. Men jag hade bestämt mig så vi trotsade vädret en stund. Som jag skrev tidigare så har Figo blivit lite slapp i stoppkommandot. Han är inte alls så rapp ner i liggande utan ser mer ut som en bil med taskig fjädring. Han stannar av farten rätt snabbt men sedan går det går långsamt ner till ligg. För att få bukt med det problemet gick jag tillbaka till ruta ett i träningen. Rätt roligt faktiskt och resultatet låter inte vänta på sig. Efter ett par gånger var Figo rena Blixt Gordon.

1 kommentar:

  1. Vad flitig du är med att träna. Vad får du alla träningstipsen i från??? Det är Johan som kör mer dressyr med tikarna än jag , fast jag kör en hel del oxå men jag känner mig som bambi på hal is när det träningen. Men jag försöker så gott det går och försöker läsa mycket och se filmer. Jag tycker oxå vi borde ses innan utställningen fast i veckan har vi fullbokat och helgen åker vi nog till Jäckvik. Men om vi inte åker så skulle vi kanske kunna ses då???? Lycka till med träningen. Kram från Åsa

    SvaraRadera