måndag 26 april 2010

Rödnäsor

Nu är vi åter hemma efter en underbar helg i Arjeplogs fjällvärld. Vi har haft det så skönt och vädergudarna var också med oss. Enda smolken i glädjebägaren var att Bosco fick diarré natten mot avresan, så första natten i stugan var ett h-vete när vi fick springa ut med honom titt som tätt. Andra natten lugnade det ner sig och Ted var bara ut en gång med honom.

En rolig detalj var att paret som vi delade stuga med, visade sig vara från Rosvik dom också. Det var ett mycket trevligt yngre par som hade en pointerhane. Figo och Jori som han hette, fungerade bra ihop. Bosco hade något litet utspel, men förutom det så var också han lugn trots att det var en liten stuga och alla var inpå varann. Joris matte och husse har beställt rapphöns och frågade om vi inte ville komma och träna med dom senare. Man är ju inte dummare än man gör sig, så snabbt som ögat krokade man på (innan dom hinner ångra sig menar jag).

För övrigt har vi haft det bra och på hemresan som tog ca 4 timmar, tittade inte hundarna upp över baksäteskanten en enda gång. Dom låg utslagna i buren och sov. Det tar på att vara i fjällen, inte bara för hundarna... både jag och Ted är lite mer rödnästa, trots solskydds faktor 20. På jobbet ler kollegorna stort åt mig när vi möts i korridoren. Jag har på känn att det inte är för att dom är glad att se mig utan för att jag ser ut som en ur "Björnligan" (vitblek där solglasögonen suttit). Ikväll ska jag lägga in lite bilder och skriva mer om vår spännande resa. Då blir det mer om hur det gick för Figo på fjället.

2 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att höra hur ni har haft det i fjällen!! :)

    Själv så gick det väl inte direkt lysande för mig och Mira på utställningen...vi verkar bara kunna samla på 2:or.....trots att hon ändå fick fin kritik...jag tror det är bettet hon faller på...

    Ha det gott!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Längtar med spänning att se bilderna:)

    SvaraRadera