tisdag 12 maj 2009

37 dagar kvar!

Just som vi trodde att Liam var pigg och kry så insjuknade han igår kväll i hög feber. Han har legat och yrat hela natten och pratat "goja". Han har tillbringat dagen med mormor och morfar då Ted gick av på morgonen och jag jobbade. Tur i oturen så fick jag en avbokning på min sista patient för dagen. Jag kunde då passa på att flexa ut tidigare och åka hem till min lille sjukling. Vi mös i soffan och tittade på Nalle Puh på dvd. Sen hann jag oxå med att rulla några paltar till middag. Liam sa "mums" men när jag serverade honom ville han inte ha något.

Hemma hos oss jobbar takläggarna för fullt medan Ted idag har varit och hjälpt sin pappa att byta ut en bit av plåttaket på uthuset. Denna årstid är sannerligen ingen tid för latmansdagar för oss husägare. Det ska våras både inomhus och utomhus. Men visst är det en härlig tid! Det är nu man längtar efter sommarsemestern. Nu börjar nedräkningen! Gissa hur många dagar det är kvar? (kolla in rubriken *ler*)


Liam vilar med Figo i bädden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar