söndag 3 maj 2009

Oväntat besök

Sista dagen på fyra dagars helgledigt. Vad tiden går fort när man har roligt! Idag har vi varit ute hela dagen, förutom när jag bakade två olika sorters kakor i långpanna. Tajmingen var perfekt för först kom Teds syster Renée och hennes man Manuel förbi och drack thé och kaka i solen på vår altan. Vi hann nätt och jämnt duka av innan David och Therese kom. Med tanke på kaloriintaget idag så blir det nog en rejäl runda med hundarna ikväll. Men visst är det trevligt med främmande som kommer och hälsar på, och det är extra roligt att ha nybakt att bjuda på.


Har varit och fått experthhjälp av en granne (bor förvisso på kvarteret brevid, men allt är ju relativt) gällande Figos kommande entré i utställningsringen. Hon bedriver kennel och är även utbildad ringsekreterare och mycket kunnig inom området. Hon har lånat ut ett utställningskoppel och visat mig hur jag nu skall börja träningen för att få honom att inte sätta sig så fort vi stannar. Nu skall jag träna lite kort varje dag så ska vi ses igen på tisdag och förhoppningsvis ta nästa steg då, att kunna ta i hunden och sätta mig på huk vid hans sida. Figo skötte sig över förväntan, den lilla sorken...

Figo-liten alltid mattes älskling, oavsett resultat i utställningsringen!

1 kommentar:

  1. Hej.
    Tack för dina kloka ord .
    Håller tummarna för er i maj,vi kommer och hejar på er.
    Ha det så bra / Veronica o Liva

    SvaraRadera