torsdag 14 maj 2009

Har storleken någon betydelse?

Idag har jag kört bil 50 mil. Jag har varit på diabetesutbildning med mitt diabetesteam till Umeå. På morgonen när jag steg upp vid 05:00 funderade jag på vad jag skulle ha på mig för kläder. Jag tänkte att man kanske skulle ta något "vårigt". Jag menar nog ska väl våren ha kommit en bra bit på vägen 25 mil söderut! Men där misstog jag mig. Väl framme så blåste det isande vindar. Förvisso sken solen men värmen, vart var värmen? Inte hade björkarna slagit ut just mer än hemma. I Skellefteå däremot, där lös skirande ljusgrönt överallt! Jag blir alltid lite nostalgisk när jag kommer till Skellefteå. Jag bodde ju där under gymnasietiden och det är verkligen en mysig småstad!

Nu är det bara två dagar kvar tills utställningen för mig och Figo. Just ja, settrarna ska ju badas senast två dagar innan för att inte se för fluffiga ut. Jag vet inte om jag orkar bada honom ikväll. Nu känner jag bara för att ta det lugnt och umgås med övriga familjen. Vad kan det göra för skillnad om jag tvagar upp honom imorgon bitti istället. Vem vet, det kanske bara är till lilla Figos fördel att se lite "fluffigare" ut *ler*. Om inte annat så ser han lite större ut. Jag har ju nämligen på känn att kritiken kommer att innefatta något om hans storlek... och då menar jag inte storleken på hans hjärta... *ler*.

Ger man Figo lite ömhet.....

...får man alltid tillbaka mer därtill!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra på utställningen!!! :D Jag håller tummarna! Han e för söt Figo, han lär ju få många charmpoäng av domarna iaf, speciellt om han börjar "prata" sådär som han gjorde med mig i helgen! ;o)

    SvaraRadera
  2. Lycka till på utställningen i helgen!!!
    Synd att vi inte är på samma bara...hade varit kul att se Figo!!!
    Vi hörs!/ Helena

    SvaraRadera