torsdag 7 maj 2009

Min helg, hundarnas arbetsperiod!

Nu är det äntligen helg! För mig alltså. Jag är så glad att jag valt att gå ner i arbetstid för att vara ledig fredagar. När jag kom hem från jobbet idag kom jag inte in med bilen på infarten. Där låg en trave med plannjaplåt och en stor byggställning upptog resten av platsen. Vi ska byta tak och byggfirman har varit och lämnat av materialet. De ska tydligen börja på måndag morgon. När vi ändå river upp taket ska vi sätta in ett takfönster i trappen. Det kommer att bli så fint med lite ljusinsläpp där! Vi ska även borra bergvärme och ev kommer firman som skall göra själva borrhålet även dom nästa vecka. Hur nu det ska gå, byggställningar runt hela huset och maskiner och kontainers på gräsmattan. Ted påstår att det löser sig, varför tror jag honom inte förrän jag ser det? *ler* Varför är det alltid så att först kommer ingenting, sen kommer ingenting, och sen kommer allting. För oss gäller det det mesta, som t.ex. om någon kommer och hälsar på oförhappandes, då dröjer det inte länge förrän nästa gäng kliver in genom dörren. Roligt, visst, men ibland skulle man vilja sprida ut det lite mer.

Läste att Veronica varit ute och tränat apport med Liva. Blev inspirerad och dammade själv av en dummie till Bosco. Det har inte blivit att träna så mycket apport med honom på sistone faktiskt. Det är dumt men jag tror att det beror på att han kan det där så bra att man inte känner utmaningen längre. Figo har jag inte tagit tag i apporteringen med ännu. Vi har fullt upp med annan träning. Just för tillfället är det stoppsignalen som skall befästas till 100%. När jag blåser med "kulsidan" på pipan ska han handlöst lägga sig platt ner på marken. Det fungerar klockrent, det är bara lite finslipning så att han lägger sig lite elegantare som fattas *ha ha ha, skämtar bara*. Vi tränar även på inkallningsbiten och helt ärligt så fungerar den hyfsat bra faktiskt.



Ingen tvekan vid apportkommandot!

Apportering en baggis för duktige Bosco!

Stoppsignal och handtecken, och visst ligger han fint. Nu gäller det att öka störningarna.

Han är för söt vid inkallningen, eller hur!



1 kommentar:

  1. Hej..
    Så fina tränings bilder du tagit..Blir så inspirerad av att både se och läsa om er jaktträning.Du skulle kunna lära mig en hel del du !
    Angående Macahans..Har ni sökt på Homeenter eller cdon.com?
    Ha det så bra. / Veronica

    SvaraRadera