måndag 4 maj 2009

En vanlig arbetsdag

Har haft en tung dag på jobbet idag. Som om det inte vore nog jobbar Ted dygn så det blev en lång dag på dagis och fritids för Liam och Saga (7:30-17:30). Jag känner mig alltid så stressad sådana här dagar. Man vet ju att barnen har det bra men nog vill man få hem dom så tidigt som möjligt. Efter hämtningen är det raka spåret hem till spisen och snabbt få ihop en middag som mättar de hungriga små magarna. Efter det ut i hundgården och hämta hundarna, en snabbrastning mot någon buske eller ett träd, sedan är det deras tur att få mat. Katten skall också utfodras, det höll jag på att glömma. Medan Bosco och Figo äter dukar jag av och diskar undan kastrullerna. Emil har fotbollsträning idag, har jag tvättat hans träningskläder? Ja! dom var rena *pust*. Innan han åker iväg hinner vi med lite småprat om hur dagen varit. Han berättade att klassen mest troligt kommer att splittras inför åk 7. De har fått skriva ner 2 flickor och 2 pojkar som dom skulle vilja ha med sig till den nya klassen. Det var inget lätt val, när man har flera fina kompisar. Emil cyklar iväg till den som skall skjutsa killarna till träningen idag. Jag börjar kvällsbestyren med de mindre barnen som förrutom det vanliga för oss består i att smörja Saga som har atopiskt exem som just nu är inne i ett aggressivt skede (stackars flicka).

När barnen låg i sina sängar och godnattpussen och kramen var avklarad tog jag först Figo på en cykeltur. Sedan gick jag ner på grusplanen och gjorde vår hemläxa (för utställningen). Lite korv i fickan kan tydligen få den mest envise settern att foga sig. Idag var det inte många gånger han ville sätta sig ner vid stoppen (jag sa ju att jag skulle överlista den rackarn). Ett kort pass sedan hem igen och byta hund för nästa cykeltur (jag vågar inte cykla med dom samtidigt).

....och nu är det min tid som är kvar resten av kvällen *suck*. Ååh just ja, måste först packa barnens väskor inför morgondagen. Kanske Emil har någon läxa han behöver hjälp med. Sen hade jag ju startat en tvättmaskin som är klar. Inte undra på att man längtar till helgen!!!


1 kommentar:

  1. Halloj...
    Läste att Emils klass mest troligt splittras...jag har inte hört nå´t än ang.Jennifers klass...man skulle ju gärna vilja veta snart hur det blir...!
    Ha det så bra!/ Helena

    SvaraRadera