fredag 22 maj 2009

Fredagkväll i soffan

Idag har det varit en "påta i trädgården dag". Jag kan inte påstå att jag har gröna fingrar men ogräs har jag rensat så nu är dom i alla fall bruna (fingrarna alltså). Emil hade fotbollsträning och det var vår tur att köra. Liam fick följa med han också. Då passade vi på att åka in till stan under träningen. Han fick sig ett par nya "springskor" och ett par "foppatofflor" som han så gärna ville ha. I bilen tillbaka sa han "mamma, jag är sååå nöjd med skorna". Han har t.o.m. tagit upp skorna och ställt dom brevid sängen när han gick och la sig *ler*.
Nu sitter jag här i soffan ensam med hundarna. Ted ville att vi skulle se en film. Som vanligt blev han för trött en bit in i filmen och gick och la sig. Jag har däremot svårt att slita mig mitt i en film, även om den inte är särskillt bra. Jag måste se slutet. Så här sitter jag med hundarna liggandes på varsin sida om mig. Figo utsträckt på rygg och Bosco drömmandes utsträckt på sida. Men det är inte fy skam det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar