onsdag 6 maj 2009

Hundväder

Idag är det ett riktigt hundväder, det har regnat hela dagen. Emils klass for iväg på fågelskådning i morse kl. 06:00. Så typiskt att det ska bli sånt här väder precis idag, när vi haft en period med sol och värme. Det hade varit kallt och blött trots lager på lager principen och regnkläder ytterst. Nog förstår man att det vore trevligare att se dagen gry mot en soluppgång med kvittrande fåglar än som nu en regntung sky. Hundarna har stått i hundgården hela dagen då både jag och Ted jobbar idag. Hoppas verkligen att Figo går in i hundkojan om det blir allt för blött (han gör inte gärna detta av någon outgrundlig anledning). Dagens sol är min mamma som ringde mig på jobbet och sa att hon bjuder på middag. Hon kommer t.o.m. hem med den till oss så Emil hinner äta innan han åker på fotbollen 17:45. Det är guld värt att ha en mamma som bryr sig om (och som jag kan bry mig om, för den delen).

Idag blir det rastning av hundarna. Ingen milslång cykeltur idag för er grabbar, tyvärr. Ikväll är det till att lata sig i soffan framför TV´n. Jag tror jag ska göra upp en eld i kaminen. Det är så mysigt med värmen och knastret från brasan.




Lata dagar kryper man gärna upp i soffan. Det gäller även Bosco & Figo

1 kommentar:

  1. Såå fin bild på hundarna!!!
    Kanske jag borde ha två hundar jag också...ser såå mysigt ut!!!
    Ha det!!/ Helena

    SvaraRadera