onsdag 13 maj 2009

Ett litet underverk

Idag har takläggarna lagt sista plåten på plats. Takfönstret har inte kommit ännu så dom kommer tillbaka senare och sätter in det. Gubbarna som ska göra borrhålet för bergvärmen har också installerat sig på gården. Ted har hunnit med att få punktering på både min och hans egen cykel. Det ligger nämligen järnflis över hela infarten. Jag tänker ju då genast på hundarna och deras tassar. Det kan ju gå riktigt illa om dom trampar in det i trampdynorna. Just nu är Ted ute och försöker sopa ihop alltihop. Det är ett jättejobb som vi inte hade räknat med.
Har stiftat bekantskap med Garbo- en bedårande söt 8 veckors långhårig taxvalp. Det är min kollega Helena som i helgen varit ner till Göteborg och hämtat hem underverket. Något så litet och pyrigt har jag nog aldrig sett. men så trygg och lugn hon var, lilla Garbo. Åh, jag älskar verkligen denna goa valplukt i näsan! *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar