fredag 29 maj 2009

Grusade förhoppningar

När skolbarnen farit iväg till skolan på morgonen fortsatte jag och Liam att mysa på här hemma. Vi gick med hundarna genom skogen ner mot vattnet. Liam var eld och lågor för han ville visa mig att det fanns grodyngel i ett dike här nere. "Jippie! Nu får vi grodor hos oss" kvittrade han. Väl framme vid diket såg vi en febril aktivitet i vattnet, men grodyngel var det inte. Det var mygglarver... i tusental! Så nu vet jag vad vi har att vänta... en myggsommar. Vilken besvikelse det blev när jag berättade sanningen för honom (tur han glömmer fort).

Sen gick vi en promenad med hundarna till affären för att handla lite inför helgen. Hur kan lite mjölk och en limpa kosta 750 kr? Nåja, jag handlade väl lite fler varor... men jag börjar fundera hur stort matkonto vi har. Emil har ju börjat äta som en hel karl och Ted... man kan tro att han också är i puberteten. Dom lastar på mat så snart ska jag nog börja duka pizzatallrikarna åt dom där två herrarna *ler*.

1 kommentar:

  1. Hallå...
    Jaa...visst håller det att vara dyrt att handla...i vårat hus så bärs det hem mjölk i parti och minut...och inte är det barnen som dricker mest...utan en viss Krille...herregud han dricker minst en liter till varje måltid!!

    Kram / Helena

    SvaraRadera