söndag 31 maj 2009

Sommarens varmaste dag?

Igår gick halva dagen åt till Emils fotbollsmatch. Dom vann inte matchen men spelade riktigt bra. Dom förlorade nog på att dom inte var så tuffa i närkamperna som motståndarna. Men vinna är inte allt, dom hade fin lagkänsla och kämpaglöd hela matchen, det är nog så viktigt. Efter matchen styrde vi in mot stan och köpte nya löparskor åt Emil... guuud va' folk det är på stan en lördag! Jag är verkligen en lantlolla, bondsnodd, kalla det vad ni vill... men att trängas på affärer en varm sommardag när man hellre kan vara hemma på landet är verkligen inte min grej. Månadspengen gick upp i rök i ett nafs när han köpte ett nytt spel till datorn... så där gick gårkvällens bloggplaner om intet. Han tog upp datorn i rummet och jag har inte sett till den förrän nu (och då hämtade jag ner den själv).

Idag är det kanske sommarens varmaste dag, 29,3 grader i skuggan har vi! Hundarna ligger nergrävda i gruset i hundgården... tur vi har stora tallar som skuggar. Idag blir det nog ingen träning för dom, möjligtvis ikväll. Kanske jag kör lite vattenapport med Bosco... men han har ju så lätt att få vattensvans så det kanske är lite tidigt för det ännu... vi får se.


Gårdagskvällens promenad gick till farmor och farfar. Saga och Liam fick hjälpa farmor att plantera petunior

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar