söndag 17 maj 2009

Vilken härlig dag!

Idag jobbar Ted och jag hade tänkt att vara riktigt duktig jag också. Vi har massor att göra både ute på gården och inne med tvätt och städ. Denna städning gör mig galen den här årstiden. Snart kan det inte finnas ett sandkorn kvar utomhus för allt finns inne hos oss *ler*. I rabatterna har det börjat växa en hel del, men när jag tittar lite närmre så ser jag ju att det finns en hel del som då inte jag planterat dit -ogräs.

Men som sagt idag var det en sån härlig dag. Jag har inte fått mycket gjort. Inte nyttiga saker iaf. Började räffsa lite gräs men snabbt kom jag på att "visst är hundarna i stort behov att få komma ut" *skratt*. Så snabbt ställde jag undan trädgårdsredskapen, tog fram dummies och gick ner i skogen med hundarna. Där körde jag Sök-apport med Bosco och Figo fick träna stadgan att ligga kvar när Bosco satte iväg in i skogen. Jag tror Figo fick en tuffare träning idag. Jag hade nästan glömt hur trevligt det är att jobba med Bosco och apportering. Han må vara för het i riktiga fågelsituationer, men apportera det kan han! Alltid att lita på, den apport man kastar ut kommer Bosco alltid tillbaka med. Vilken härlig dag, och vilka härliga hundar! Städa, det kan jag göra sen, det är ändå ingen annan som gör det åt mig.


Visst är han fin vår "Boscorelli"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar