tisdag 19 maj 2009

Det hänger på skorna

Jag blir så glad när det är nytt folk som hittat till min lilla sida. Så roligt att du Agneta också lämnat en kommentar så jag vet att du tittat in. Jag har ju läst en hel del om Fiona via Åshamras. Hon verkar ha en hel del upptåg på gång. Man skulle ju kunna tro att Figo och Fiona är syskon *skratt* (för er andra kan jag avslöja att de ÄR kullsyskon). Jag håller alla tummar jag har för Fiona när hon ska ställas ut för samma domare som vi hade sist. Nu jädrar ska han få se att Åshamras är att räkna med!

Idag har jag köpt ett par nya jaktkängor, hoppas att dom passar min högerfot också. Jag bröt ju min fotled på fyra (!!!) ställen för 2,5 år sedan. Det var en komplicerad fraktur och när ambulanskillarna hämtade mig fick de grovreponera foten för den pekade helt åt fel håll. Den inre malleolen (fotknölen) låg lös under skinnet en dm upp på benet och en hel del annat var krossat. Jag har tack och lov fått tillbaka i stort sett hela rörligheten, vilket var osäkert till en början. Jag har kvar en del skrot (en 10 cm platta, fyra skruvar och 2 stift) som vållar en del problem för mig. Jag har fått en remiss till ortopeden med frågeställning om avlägsnande av detta material. Jag kan ju inte passera en tullkontroll med allt detta *skratt*. Nej problemet är att det skaver och värker ffa när jag har skor som går upp över vristen och fotknölarna. Det är ju svårt att jaga med lågskor *ler*, men vilken syn det skulle vara!


Är dessa skor lösningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar