lördag 2 maj 2009

Gud i ringen...

Har varit och hälsat på Helena och Krister. Det är alltid trevligt att komma dit,man känner sig alltid välkommen! Bosco hade vi lämnat hemma men Figo fick följa med för stadgeträning. Han hade dock osmaken att börja besöket med att kissa (!!!!) mitt på köksgolvet. Figo, vad har det tagit åt dig? Helena berättade att Veronica idag var på hundutställning i Skellefteå.

Jag har faktiskt själv anmält Figo till SNFK´s utställning 16 maj. Figo har gjort ett endaste besök i utställningsringen och det var för ganska precis ett år sedan. Minnet av det är av tvetydig karaktär. Frågar man Figo var det en riktigt trevlig upplevelse med idel glada miner ffa på folket som stod och tittade på. Matte däremot såg inte lika lycklig ut. Jag för min del tycker väl att dagen lämnade mer att önska. Förvisso fick han ett fint omdöme men för att avslöja haken citerar jag domaren " hundens rörelser svårbedömda pga mycket livligt och energiskt temperament". Inte kunde min lilla rackare hålla sig tyst heller, nej det oooades och skuttades hej vilt i ringen. Men denna gång har jag en plan, jag skall nog få honom att gå som en gud i ringen (herregud det är ju nästan 2 veckor kvar). Synd bara att vi har olika syn på det där med att gå som en gud i ringen, Figo och jag....




Lilla Tuva, blandisen som inte får ställa upp på utställning, men visst skulle hon vara en av de finaste om hon ställde upp...... lilla Luvis.

1 kommentar:

  1. Ååååhh lilla Luuuuuuuuuvis!!! =) Ja hon är en ståtlig hund den där lilla tokan. Så JÄDRA söööt! <3
    Fönstren blev superfina faktiskt, okej då, nån liten rand blev det väl här och där men det är sånt man får räkna med..! ;o)
    Ha en fin söndag! Kram-kram!

    SvaraRadera