lördag 23 maj 2009

Man tager vad man haver

Alla sätt är bra, utom dom dåliga- visst är det så ordspråket säger. Som vanligt när det gäller mig så är jag väldigt envis och målinriktad på det jag företagit mig. Just nu är det Figos apportering som jag börjat med. Jag vet inte om jag börjar sent. Bosco hade ju ett helt annat intresse för detta med apportering. Han var det bara att leka igång så var det i princip klart. Figo har inte visat samma intresse, men det hänger ju också till stor del ihop med de olika raserna. Vorsteh är en väldigt duktig apportör. Svårigheten där ligger mer i att de tenderar att vara för hård i munnen, så även Bosco. Settrar ska tydligen i princip aldrig vara hårda i munnen, och så här långt verkar det stämma. Det har tagit väldigt lång tid (nåja, jämfört med Bosco iaf.) för Figo att hålla apporten själv utan stöd under hakan. Annars har han "tappat" den. Men så för någon dag sedan klickade det ju till. Så nu tar jag varje chans jag får. Imorse visade Figo intresse när jag tog en banan- och varför inte tänkte jag. Innan tillfället gick förbi kommenderade jag "apport" och la in bananen i munnen på honom. Man tager vad man haver...

Det ska naturligtvis vara KRAVbanan, annars får det vara

1 kommentar:

  1. Men så duktig han har blivit Figo!!!Och självklart ska det ju vara KRAVbanan...det hade ju inte gått lika bra med Doole(heter märket så förresten på bananerna???)*Skrattar*

    Ha det så bra!!/ Helena

    SvaraRadera