söndag 10 maj 2009

Mys-pys

Imorse trotsade jag mina principer. Imorse tog Ted Bosco med sig på en ny fågelskådning. Figo fick stanna hemma och när de hade åkt så låg han och pep i sin bur. Till en början låg jag tyst och väntade på att han skulle tystna. Det gjorde han förvisso men mattehjärtat hade redan smält. Jag släppte ut honom ur buren och lät honom....... hoppa upp i sängen (har inte sagt något om detta till Ted). Där låg vi båda på rygg och drog oss. Det var sååå mysigt! Till mitt försvar kan jag ju alltid säga att han var nybadad och luktar gott. Där låg vi tills Liam kom ner vid 08:30! Figo och jag har dock inte bara latat oss idag. Vi har även ägnat oss åt lite ringträning. Idag kom Maria och agerade domare, det gick faktisk riktigt bra för att vara jag och Figo. Han provade inte ens att sätta sig på rumpan. Det där med att hålla ut svansen snyggt som en fana har jag skippat. Inte tusan vill Figo att man drar honom i svansen. Han får hålla sin svans själv, vill han vifta på den lite är det en bonus. Så visst har jag lyckats övervinna honom i mycket men detta med svansen går jag i reträtt på...... för den här gången! *ler*


Livsnjutaren Figo i en av sina latare poseringar (synd att bilden är så suddig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar