torsdag 5 november 2009

Då var den här...

...snön alltså. Ja det har väl kommit några fjun tidigare men idag har det faktiskt snöat ganska ordentligt. Det var iaf ett rejält lager på min bil när jag skulle hem från jobbet. Men inte hade jag varken isskrapa eller sopborse i bilen. Man bor ju bara i den norra landsändan så ska det verkligen behövas ;o). Nä det är bäst att man ordnar det så fort som möjligt, för det var inte skönt att sopa av bilen med bara händerna och jackärmen (min röda jacka ser plötligt gråbrun ut). När jag kom hem mötte jag maken och äldsta sonen på väg till träning. Liam och grannpojken var och är fortfarande ute och skottar och åker tefat och bob. Jag tror dom skrapat ihop hela gatans snö in på vår infart.

Jag tog hundarna på en promenad. Jag har tänkt försöka göra ett seriöst försök och ta tag i Boscos fasoner vid möten med andra (han)hundar. Förr gjorde han utfall som värsta monstret. Nu kan vi passera på ex.vis en gångväg med effekten att Bosco morrar. Jag är redigt less på ofoget och nästa tjurighetsprojekt (efter apporten med Figo) blir nog detta. Två hundar träffade vi. En passerade vi och det gick bra, han blev bara lite stel och svansen förvandlades till skorpionvarianten men inget mer. Andra hunden är hans ärkerival Bosse. Dom är lika gamla och tyvärr hann dom råka i slagsmål när dom båda ännu var unghundar. Vid mötet kommenderade jag sitt till Bosco (och Figo som följer med i släptåg) och ställde mig lite framför som för att visa att det här tar jag hand om. Faktiskt så satt han kvar bakom mig lite pipandes (inte morrandes). Figo däremot han reste sig och gick fram några nyfikna steg med viftande svans. Men även han fick träda tillbaka bakom ledaren. När sen Bosse precis passerade "låtsades" jag jaga iväg dom... och tänk, dom gick sin väg!... ha, ha, ha

2 kommentarer:

  1. Yaaaaaaaay!!! :D Nu har vi ÄNTLIGEN internet hemma!!! :D Så nu kan jag vara inne och kika här "hos dig" lite oftare! :D

    Är Liam frisk nu?

    SvaraRadera
  2. Tess, du vet ju att du är välkommen när som helst... både på bloggen och i egen hög person hemma hos oss!
    Jo, liam är det full fart på nu. Han hade fått halsfluss men äter penicillin så nu är han snart kry igen.

    Kram Maggan

    SvaraRadera