torsdag 19 november 2009

Historien upprepar sig

Figos önskan om att besöka vår lokala affär, är han inte ensam om. Nästan exakt samma sak hände en gång när Ted lämnat Bosco väntandes utanför. Skillnaden var bara att Bosco bet av läderkopplet och spårade sig fram, likt en stövare, till dörrarna på affären. Samma sak hände som för Figo, dörrarna gick igen mitt framför nosen. Hormonstinne Bosco såg då plötsligt en präktig vorsteh mitt framför sig (spegelbilden i glasdörrarna), blåste upp sig, men vände sen om och gick tillbaka där han blev fastbunden och väntade på husse.

Ted anade inget förrän han skulle knyta loss hunden. Då såg han att det bara hängde en liten stump i halsbandet. En dam som sett hela händelsen kom fram och berättade alltihop. Hon hade tänkt att ta fast Bosco eftersom det kör bilar på parkeringen, men som kvinnan sa "det sa han att han inte ville". Jag undrar vad det egentligen var han sa... eller vid närmare eftertanke vill jag nog ändå inte veta, men jag har mina aningar. Att följa med en vilt främmande människa, det skulle han aldrig göra. Annat är det med Figo, han skulle nog följa med precis vem som helst, bara dom gav honom lite uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar