onsdag 4 november 2009

Grattis gubben min!

Grattis gubben min! Idag är det din dag. Eftersom du måste jobba får vi gratta dig till helgen istället. Teds present från familjen blir ett par nya långfärds- skridskor. Jag kan avslöja det eftersom det inte är någon hemlighet, han håller själv på att kolla runt på sportaffärer efter ett par som kan passa.

Har även varit på vårdcentralen, Saga hade en hörselkontroll idag. Då kikade jag Liam i halsen och tog ett halsprov, som visade det jag redan misstänkte: halsfluss. Eftersom han fortfarande har lite feber och fått ganska stor lymfkörtelpåverkan så jag bad en läkarkollega att skriva ut penicillin. Ibland behöver kroppen lite hjälp på traven att tillfriskna... det här var en sådan gång. Liam själv är väldigt glad över att ha fått medicin: "tjoho då kommer jag att kunna spela hockey i helgen!!!". Är det inte härligt med en sån entusiasm?

1 kommentar:

  1. Hallå!

    Nämen fyller Ted år idag...hälsa och gratta så mycket från Krille med familj!

    SvaraRadera