fredag 6 november 2009

Soffmys

Igår kväll var det soffmys med popcorn hemma hos Nilssons... vi satt bänkade och fick se Tre kronor tvåla till Tjeckerna. Tror ni ljudnivån blir hög när Sverige gör mål? Liam hade klätt sig i sin träningströja han fått av idrottsklubben, en blå med tre gula kronor mitt fram. Till det hade han tillverkat en Sverigeflagga som han viftade med när det blev mål.

Ikväll blir det också soffmys, till Idol. Det ligger i Sagas intresse mer än hockeyn. För mig som mamma kunde det inte bli bättre, jag älskar spänningen i hockey men sitter gärna och kramas till underhållning av typen Idol också.

Vilket program hundarna föredrar vet jag faktiskt inte. Men igår parkerade Figo sig i min famn till första perioden i hockeyn. När han sen gick ner hade jag inom ett ögonblick helt plötsligt en vorsteh i knät. Någonting säger mig att dom fullkomligt struntar i vad som visas på dumburken, så länge dom får vara med och mysa.

1 kommentar:

  1. Hejsan.
    Jag ser gärna oxå både hockey och idol. Extra mysigt tillsammans med barnen och famnen full med hundar!
    Trevlig helg/ Veronica & vovvarna

    SvaraRadera