torsdag 12 november 2009

Tjusningen med Norrland

Nu känns det som om vintern kopplat sitt grepp om oss, i allafall här uppe i Norrland. På morgonen visade termometern -13 grader. Jag tänkte på det igår kväll när jag var ute med hundarna. Luften är hög och klar, det knarrar under skorna och man blåser ut små rökmoln likt ett ånglok där man går fram. Det är stjärnklart och en liten månskära lyser upp snön i mörkret. Lövträdens kala grenar är gnistrande vita och barrträden har börjat tyngas ner av snö som lagt sig som ett täcke över det gröna... och ändå finns det dom som undrar varför man väljer att bosätta sig i denna del av landet.

2 kommentarer:

  1. Hejsan Maggan!
    Jag så på de äldre inläggen att du hade prövat lite ledar (håll rent i reviret trix) med din vorsteh Bosco. Med ganska lyckat resultat fortsätt så så skall du se att du blir stärkt som ledare. Lycka till!!
    Tina

    SvaraRadera
  2. Otroligt vacker beskrivning! :D
    Ska tänka på den när jag saknar mina hemtrakter... =)
    Kraaaaaaam - och ha en mysig helg! :D

    SvaraRadera