tisdag 10 november 2009

Hur man botar huvudvärk

Igår hade jag ett tryck i huvudet hela dagen. Så jag tog med mig hundarna på en lång kvällspromenad, -5 grader och stjärnklart, härligt! Ted måste ha varit sällskapssjuk för jag fick förhållningsregler att inte vara borta mer än en timme. Jag gick en 6 km runda- Norra runt, eller Björnrundan som en del även kallar den. Just för att det har synts björn där högst uppe på berget. Där det f.ö. inte heller är upplyst. Men björnarna har väl gått och sova, för vi såg då inga.

Vi gick i raskt tempo, jag först och hundarna bakom. Nu fungerade det riktigt bra, dom fick bara gå och nosa när jag bestämde det, sen in bakom igen. Det var så otroligt mycket folk i farten på byn. Det var både folk utan hund och folk med hund. Så jag fastnade både här och där för en pratstund. På ett ställe hade en irländsk setter valp rymt ut i mörkret. Men efter en hjälpande hand kom även den tillrätta. Så när jag tillslut kom hem innanför dörren såg jag hur länge jag egentligen varit borta. Oj! 2½ timme... men huvudvärken var som bortblåst :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar