fredag 13 november 2009

Picknick på is

Idag packade vi ryggsäcken med fika, tog spaden och sopkvasten och gick ner på isen. Det har frusit på ordentligt så isen är 5-10 cm tjock här nere. Vi skottade upp en egen hockeyrink och hade så roligt. Övriga isen var belagd med ett tunt lager snö så det var inte halt. Hundarna kunde få springa helt fritt. Dom var nog också jättelyckliga över utflykten.

Liam & Saga spelar och passar till varandra

Ibland är det tydligen svårt att hålla sig från "rinken" trots att man har hur mycket yta som helst att springa fritt på

Fikadags men Liam måste skjuta några skott först

Passade även på att ta med mig min apportjärpe (börjar se lite sliten ut nu stackarn). Den gick jag ut långt, långt med. Sedan skickade jag Figo att hämta den. Träningen i det var inte själva apporten, utan istället att gå rakt ut på kommando... långt ut. Känner att jag legat av mig med träning på sistone. Har jag gått i vinterdvala? Kanske det, men jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig an nu när apporten fungerar och vintern är här.
.

Bosco var mer än lovligt sugen på järpen


Vad Figo håller på med är oklart :o)))
Nu ska vi och uppvakta min pappa som fyller 72 år idag, sen blir det fredagsmys (som på reklamen i TV om ni har sett ;o) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar