söndag 1 november 2009

Tillsammans i skogen

Idag har vi varit ute i skogen tillsammans, jag, Ted och hundarna. Det börjar mörkna redan vid tre-tiden så det gäller att ta vara på de få ljusa timmar som bjuds. Förutom frisk luft och promenad för husse och matte blev det apport och släpspår för de fyrfota vännerna. Jag drog två spår åt Bosco, det första var alldelens för lätt. Jag måste ha fått hjärnsläpp för svårighetsgraden skulle nästan ha passat Figo. Andra spåret drog jag ganska klurigt. Både sick sack och tvära vändningar en bra bit in i skogen. Det blev bättre anpassat för "stövarn" som tråcklade sig fram till målet galant. Vilken lycka han utstrålade. Bosco älskar verkligen detta, synd bara att han är så hård i munnen.

För Figos del blev det apportsök. Lite svårt första biten kanske, tills han taggade ner och började söka ordentligt. Han går som skjuten ur en kanon och blir då lätt lite för övertänd. När han sprungit en bit kommer uppgiften ikapp honom och han börjar vädra mot vinden. Även han kom tillbaka så stolt. Se bara på bilderna här nedan.

Fin-fin ögonkontakt...

...och full fart framåt vid apportkommandot!

Vem är gladast?

Åh min stjärna! Superlativen flödar

...och så avslutet: loss

Bosco väntar på att få börja arbeta

Här luktar det gott... spår apport!

Är det redan klart, jag som tyckte att det roliga just började. Nja, jag kanske behåller den här för mig själv en stund till

1 kommentar:

  1. Ja, du ser vad det är härligt kul!
    Men idag missade Tula 1Ak på provet i Norge pga. den där jä.... apporten.
    Thomas hämtade den la ut den igen och hon hämtade den som vanligt igen. Men då var det ju redan avslutat . Perfekt jobb på orre och hon hade gått som ett skållat troll.
    Vilket hjärn släpp!
    Kramar Tina

    SvaraRadera