måndag 9 november 2009

Rätta in sig i ledet

Igår kväll när jag gick kvällspromenaden med hundarna provade jag ett nytt grepp. Först fick dom kissa av sig ordentligt, sedan kommenderade jag gå bakom. Bosco kan detta kommando så han la sig direkt i kölvattnet bakom mig. Figo däremot har inte detta begrepp i sin hjärna, ännu. Han fattade inte alls vad det var för tokigheter matte hade för sig. Gå bakom, då ser man ju inget av det som händer längre fram. Men ganska snabbt fick jag även honom att förstå vad det var jag ville. Det gick över förväntan, på flera plan. Figo lärde sig snabbt, Bosco hade svårt att vara kaxig mot mötande (svårt att vara dominant när man inte får bossa) och jag kände mig som värsta drottningen där längst fram. Det blev nog ganska krävande för så fick dom gå hela promenaden. Dom försökte sticka fram nosarna då och då, men det var bara att rätta in sig i ledet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar