fredag 27 november 2009

Pepparkaksbak

Idag har varit en sån där dag när man inte fått mycket gjort, men ändå hunnit med mycket. Vad jag menar är att jag inte fått mycket nödvändigt gjort men jag och Liam (de enda som varit ledig idag) har varit både här och där.

På morgonen gick vi med hundarna till mormor och morfar. Jag tog Bosco och Liam fick ta Figo. Det är inte klokt vad stolt jag blev över ekipaget vid min sida. Liam skötte sin uppgift med bravur och Figo han var så följsam. Det ser rätt tufft ut när det kommer en 18 kg kille med en setter på 20 kg som går fot vid sidan. Där ser man att ledarrollen kan tas av vem som helst, den sitter inte i storleken.

När Saga slutade skolan var det pepparkaksbak hos farmor och farfar på agendan. Det bakades och kavlades, och farmor hade fullt upp med att hjälpa de två småbagarna mellan gräddningarna. Åh, vilken underbar doft som spred sig i huset... och säkert ända ut på gatan.

Saga i full koncentration

Liam lika fokuserad han

Farmor hjälper att få kakorna på plåtarna

Saga visar upp sitt konstverk, en orm

Det luktar gott här. Finns det någon liten kaka åt en behövande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar