tisdag 12 januari 2010

Dyra timmar

Hade tidigare planer på att anmäla Figo till "offensiv fågelträningskurs"... tills jag såg priset! Nej, då tror jag nog att jag lägger in den där offensiven själv istället. Det finns säkert fler än vi som fått till hyggliga fågelhundar på egen hand, utan att bli luspank på kuppen. Jag tror att det är en bra marknad för denna kursverksamhet, i alla fall i denna landsända. Det finns inte så många som erbjuder sina tjänster så man kan lätt driva upp priset tror jag.

Man skulle istället nosa upp någon som håller lite fåglar och smila in sig där ;). Typiskt att man ska känna sig så "ensam" i fågelhundsvärlden. Vi känner ju nästan ingen annan som har stående hund. Än mindre någon som tränar och jagar aktivt. Av dom som vi brukar jaga med är det ingen som har hund, utan dom följer med oss och våra hundar. Roligt men det blir inte direkt några nya kontakter på det viset. Annars brukar det ju alltid vara nån som känner en annan som känner nån som... ja ni vet.

Nej, "Liten" och jag får fortsätta träna och gneta på mot målet... jaktchampi(nj)on.... ha ha ha!!!

Ps. Jo, jag känner att jag lever, och ännu bättre... jag har fått vetskap om muskler jag inte visste att jag hade :) Tror ni mig inte? Åk då skidor utav bara tusan så ska ni själva få se... men roligt är det!!!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jo, en del kursanordnare skulle verkligen kunna skinna en. Men brukar inte lokalklubben anordna gemensamma träningar? Det brukar vara ett utmärkt sätt att få träna med andra och knyta kontakter.
    Om inte er egen anordnar det så brukar man vara välkommen även till andra i mån av plats - typ NNFK :-)

    Har knappt stått på skidorna än i vinter eftersom det har varit arktisk kyla de senaste 4 veckorna och det har fortfarande inte gett sig. Men en tur med 2-spann har det hunnit bli. Tanken var att det skulle vara ett 3-spann men stackars Sanne hann inte med i starten så hon släpades mer eller mindre med i selen innan jag fick stopp på de andra 2 dårarna! Snacka om dragvilja - det är bara att valla skidorna och ställa sig mitt i kläderna och be en bön :-) Det kan bli en riktigt kul vårvinter - om inte jag hamnar på akuten.

    Kram,
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Det skulle vara kul att följa men jag tror att Mira har lite väl mycket vikt på sig just nu för utställningar....när är sista anmälningsdagen?

    Kram / Helena

    SvaraRadera