måndag 25 januari 2010

Nedvarvningstempo

Igår kväll kände jag att jag behövde en skidtur till. Turen med hundarna var ju förvisso hjärtstärkande (klarar hjärtat detta, är man nog odödlig) och en prövning för armmusklerna (bara stakning för hela slanten). Nej, jag behövde en riktig konditions och "hela-kroppen-träning". Ted hade precis kommit hem från innebandy med Emil. Det har varit match mot föräldrarna. Han hade inget emot att kroka på "kvällsrastning" av hundarna.

Vi drog iväg i mörkret med pannlampa efter ett uppåkt spår runt viken. Vi var borta i ca 45 minuter och när vi började närma oss hemmaplan igen kände jag mig riktigt nöjd och genomkörd. Då säger karleländet bakom mig "det här var precis vad jag behövde, riktigt skönt med en nedvarvning så här efter innebandyn". Va!?! En annan hade svårt att hålla huvudet ovanför stavarna och så kläcker han ur sig att det är nedvarvningstempo! Hade det inte varit för att jag var så andfådd och hade svårt att prata, skulle han ha fått höra ett och annat ;)

3 kommentarer:

  1. Hallå!

    Husvagnsplatser fanns det än så länge...men hur många som var kvar det vet jag inte...
    Jag trodde ju att jag var ute i god tid...men se icke!!!
    Så boka snarast om ni vill vara säker på att få en plats!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Hej du :)
    Oj, vad längesen jag var in här, har ju fått lång-läsa för att komma ikapp er vardag *s* Du är så himla duktig på att skriva och jag bara njuter när du delar med dig av eran vardag!

    Bilden på Figo (i tidigare inlägg) är ju bara för fin- jag förstår att du smälter när han tittar på dig med sina snälla ögon :)

    Incidenten med Ted hängandes i köttdisken medan du villrådigt klurade på hur du skulle komma ur frukt-träffen var ju bara FÖR BRA! Satt och skrattade för mig själv, vilken syn det hade varit :)

    Hoppas allt är bra med er och att vi kan sammanstråla snart!
    Ha det gott!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Duktig är ni att åka så ofta med hundarna;)
    Nu så har jag skrivit om "saken" som skulle hända hemma hos oss på bloggen. Må så gott kramar från Åsa

    SvaraRadera