måndag 4 januari 2010

Lusnoja

Igår var stora tvagardagen. Jag såpbadade hundarna. Först Bosco, det var inga större problem med hans päls. Sen var det Figos tur. Jag tror det gick en halv flaska såpa och mitt i allt liknade det nog mer en gyttjebrottnings match än en rengöring i duschutrymmet. Både jag och Figo halkade så vi låg som två skalbaggar på rygg och sprattlade. Såpat golv är halt kan jag intyga. Nåja, vi var båda vid gott mod när vi var klara och hundarna bar förhoppningsvis på några löss färre.

När dom legat i burarna och torkat tog jag tag i nästa projekt. Jag luskammade båda hundarna! Samma sak där, Bosco gick snabbt och lätt. Ingen lus hittade jag i hans päls. Att kamma igenom Figos tjocka päls med en liten tät luskam skulle lika gärna kunna användas som straffarbete. Jag trodde aldrig att pälsen skulle ta slut. Där fick jag för att dom fått vara ute så mycket och bygga på sig en tjock härlig vinterpäls. I detta syfte var den inte lika härlig längre. Med tanke på alla döda löss som jag kammade ur, måste den vara rena paradiset att flytta in i. Men nu är kampen mot lössen igång. Det står 1-0 till mig och med tanke på lus nojan jag drabbats av lär jag behålla och dryga ut ledningen ända in till slutet.

1 kommentar:

  1. Jag skulle inte vilja byta med dig , men när kan lössen vara bort?? Verkar som vi kommer ha kyla hela veckan lång:( Så vi får hoppas att lössen är snart borta så dom kan flytta in:)

    SvaraRadera