fredag 8 januari 2010

Nostalgi tripp

Satt och tittade på lite gamla foton. Blev så nostalgisk när jag såg bilderna från när Figo var valp. Minns också när vi kom hem med honom och släppte in honom i huset. Han sprang raka vägen fram till Bosco och började leta under magen på honom för att få dia lite. Det enda han hittade var ett stycke vorstehsnopp som han greppade tag i med sina sylvassa tänder. Gissa en som tjutandes flög en halvmeter rakt upp. Men inte ett hårstrå krökte han på lillvalpen!

Bosco tog, från första stund, hand om nykomlingen som snabbt blev bästa vännen. Inte minsta tillstymmelse till bråk eller uppgörelse på dessa två år vi haft dom tillsammans. Att Figo var signaltydlig hade vi fått höra av uppfödaren. Det var det starkaste skälet till att det blev just Figo. Men att Bosco sedan skulle visa prov på exceptionellt tålamod, det var en glad överraskning som vi inte räknat med.

Man är väl inte dummare än man gör sig. Figo tog varje chans han fick att ligga nära sin nya kompis, där var det varmt och tryggt


Emil åker med en kompis till Kåbdalis över helgen. Där blir det slalom för hela slanten. Vi övriga är bjudna på älg köttsoppa hos mina föräldrar. Sen blir det fredagsmys till Sagas favoritprogram som har premiär... självklart menar jag Let´s Dance
.
Ps. Det går fortfarande över förväntan med hundarnas nya reglemente, dvs inga möbler. Figo har gjort ett försök och Bosco några fler, men med tanke på att dom i princip bodde i möblerna tidigare, får vi nog vara nöjda så här långt. Kanske vi vant av dom fram mot sommaren ;). Ja ja, krånglade jag mig igenom Figos apportträning under tre månader, så ska väl inte detta heller få mig på fall... eller vad tror ni?

1 kommentar:

  1. Så söt Figo var som valp. Söt även nu är han såklart. Vad han ska ha kännt sig trygg med Bosco som "storebror."
    Goa bilder!!
    Kram. / Veronica & Vovvarna

    SvaraRadera