måndag 11 januari 2010

Skidkul

Man är inte dummare än man gör sig. Under uppväxten skulle jag ha skämts ihjäl över mig själv. Vilken tur att man uppnått den beaktansvärda åldern att man inte bryr sig om vad andra tycker och tänker. Min arbetsdag slutar kl 17 och som bekant så är det inte en gnutta ljus kvar den tiden. Det enda man ser när man tittar ut är mörker. Hur gör man då om man vill ut en skidtur?.. jo man tar på sig en pannlampa och beger sig ut på isen :).

Jag spände för Figo och Ted följde med som sällskap bakom med skate-skidorna. Han och hundarna har fått motion idag kan jag lova. Först åkte Ted med en kompis runt Lavholmen (ca 8 km skulle jag gissa). Då fick hundarna springa med fritt brevid. Det vore ju lite taskigt att åka med hund när kompisen fick köra bara med sin egen motor. Efter det tog Ted Bosco och Figo och körde ett varv till runt ön. Då fick hundarna prova att dra tillsammans. Det hade gått riktigt bra.

När så jag skulle bege mig ut i mörkret på isen med Figo ville Ted följa med, kanske mest som sällskap, vad vet jag. Figo han drog tappert och var riktigt duktig. Jag är så stolt över honom! Det blev till att staka en hel del för det gick för fort för att "diagonala" och skating är jag inte så bra på. Klassiska skidor gör väl inte saken enklare heller, kan jag tro. Det tog fint på armar och rygg. Undrar hur kroppen mår i morgon tro? Men som Christer Björkman sjöng "I morgon är en annan dag" :)

1 kommentar:

  1. Helt klart så känner man att man lever...jag har ont i varenda muskel i mina armar och ben. Har sovit till nu och jag ska ut en natt till , så jag tar en vilo dag eller två från skidorna.Men nu väntas en sen lunch och sen en promenad på isen med alla brudarna:) Hoppas du klarade dig utan träningsvärk! Kram Åsa

    SvaraRadera