lördag 2 januari 2010

Hundlös pga hundlöss

Jag har varit nere på isen två rundor idag. Så både hundarna och jag har fått motion i den djupa snön. Jag hittade ett skoterspår som jag följde. Då slapp jag plumsa i den värsta snön. Hundarna däremot, dom levde ut i sin fulla prakt. Nog för att det inte blir särskilt ljust på dagarna, men riktigt så mörkt som bilderna nedan, upplevde jag inte att det var. Tyvärr har jag ju den gamla datorn ännu, så bildredigeringen får vara.

Figo, faktiskt fångad i luften. Snön når honom upp till magen och lite till

Ännu en stilstudie

Bosco har mållåst på Figo...

...hinner ikapp...

...och river omkull bytet...

...som kullrar runt och sen är leken igång igen

Det känns konstigt och ovant att vara "hundlös". Hundarna har ju fått flytta ut i hundgården på heltid tills dom blivit lusfria. Det är en udda känsla och jag tycker det är tomt i huset när man inte hör trampet av tassar eller Figo som rapporterar med sitt oande. Imorgon kväll ska jag såpbada dom båda så kanske det lossnar lite döda löss. Sen får dom ligga inne i sina burar.

Snön ligger vit på fur & gran, snön ligger vit på taken... endast hundarna i kojan är vaken

3 kommentarer:

  1. Hallå!
    Tack så mycket för hjälpen med bildspelet!
    Nu är det som du säger lite mer "liv"!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. WOW!!! vilken fin hundgård ni har. Var kan man få tag i sådana galler och hundkoja som är varmbonade. Våran är inte mycket att hänga i julgranen , så vi måste fixa till den eller köpa en ny. Lycka till med Lössen, Kram...

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Inte så kul med löss. Det har Liva hunnit med att ha ett par gångar. Tur det finns bra och effektiva lusmedel.
    Ha en god fortsättning .
    Kram/ Veronica

    SvaraRadera