söndag 31 januari 2010

Ingen fullvärdig hockeymorsa

Idag har det varit fullt upp hela dagen för Nilssons. Ted jobbar dygn och Liam har haft sammandrag av hockeymatcher i Piteå. Emil och Saga stannade hemma själva för att få sovmorgon. Liam väckte mig före väckarklockan, han var ivrig att komma iväg. Vi fikade tillsammans i lugn och ro. Vi hade så gott om tid att Liam bestämde sig för att byta om hemma. Okey tänkte jag, då blir det mindre att bära dit i allafall.

Halvvägs till Piteå kom jag ihåg... "Vi har glömt skridskorna!" Det var bara att vända om, för det är ju lite svårt att spela hockey utan skridskor. Tur att vi inte hunnit längre eller att matcherna spelades längre hemifrån, men vi hade ändå inte så gott om tid längre. Snabbt ringa tränaren och erkänna sitt misstag och att vi nog skulle bli lite (mycket) sen. Bilresan gick åt att försöka övertyga Liam om att han inte skulle missa så mycket. Jag kan meddela att jag inte överskred hastighetsbegränsningarna, men det beror inte på min laglydighet utan mer på att det var en hel del snörök efter vägen. Det var bara att gilla läget och ta det så lugnt att vi säkert skulle komma fram. Bättre sent än aldrig passade bra in här.

Vi kom fram och samtidigt som jag knöt skridskorna hjälpte tränaren Liam på med matchtröjan och hjälmen. Matchen skulle börja om en minut när Liam var redo. Man lär så länge man lever och jag tror inte vi kommer att glömma skridskorna på ett tag framöver. Att man ännu inte är någon fullvärdig hockeymorsa, det står då helt klart... men jag har potential att bli, för detta är så roligt! Roligt att se killarna och tjejerna kämpa på rinken, men lika roligt som dom har nog vi föräldrar uppe på läktaren.

Liam på isen med skridskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar