torsdag 7 januari 2010

Olika metoder

Hundarna var inte riktigt på hugget att gå någon längre promenad idag, det var nämligen -32*. Men någonting som gladde mig var att jag trots kylan fick se solen! Den orkade precis upp över trädtopparna innan den vände ner igen... och jag var ute och hann få se en skymt av den.


Jag har kategoriskt fortsatt syna och luskamma hundarna, kanske lika mycket för min egen skull som för deras. Figo ser ömklig ut när jag ber honom lägga sig ner framför mig. Men så snart jag kammat och plockat med honom en liten stund så somnar han i min famn! Han njuter så av att få 100% uppmärksamhet av matte. Ted körde en lite mindre njutbar metod... han dammsög hundarna. Visst, jag kan hålla med om att det borde följa med ett par löss på det viset också, men nja, jag fortsätter nog med min egen metod trots att den tar tid. Idag bokstavligen kammade jag noll ;) (inga löss hittades i pälsen).

1 kommentar:

  1. Håller med att det är riktigt vackert ute nu. Men vi verkar gå mot mildare väder och det känns skönt för då blir det skidor för hela slanten för oss. Visst har du en ny bild på hundarna i början??? Dom var super fina både Figo och Bosco på den. Kramar från Åsa:)

    SvaraRadera