tisdag 18 augusti 2009

Ett släpp

Efter middagen tog vi hundarna till skogen för ett släpp. Tyvärr började det småregna redan när vi klev ur bilen... men men, ingen av oss är gjorda av socker så vi skulle i allafall inte smälta :o).

Jag släppte Figo på en myr och han sökte av myrkanten fint. Kanske att han gick vidare idag än i helgen. Han fick ingen fågelkontakt, men jag provade att blåsa ner honom på avstånd... och det fungerade. Förvisso satt han upp även denna gång (i riktning mot mig), men jag måste nog vara nöjd med det. När jag kom fram till honom så gjorde jag så att han fick lägga sig innan jag löste kommandot som vanligt, först sitt och sedan upp brevid.

Sedan var det Boscos tur. Inte heller han kom i fågel. Den enda fågel vi såg var en Duvhök, inte bra... men så var det.

När vi kom hem åkte vattenslangen fram. Hundarna behövde sig en dusch för att överhuvudtaget få komma in i huset, usch hur dom luktade! Figo var helt brun och jag kan ju bara ana att Bosco var lika smutsig han, om än han såg ut precis som vanligt... dvs. brun :o))

1 kommentar:

  1. Hejsan.
    Vilken mysig helg ni verkar haft.Underbart med husvagn!.Ser att det går bra med Figo ,ni är så duktiga.
    Kram/ Veronica och vovvarna

    SvaraRadera