måndag 3 augusti 2009

Innovativ hund

Figo är så gó... man skulle kunna säga att han är en väldigt innovativ hund. Händer det inget roligt, får man se till att man har roligt själv, är lite av hans devis. Som ikväll när han låg ute på gräsmattan och vi tog en kaffe på altanen. Då hörde vi efter en stund att det plaskade och det var inte barnen som badade i poolen... det var vattenmonstret Figo som spontant tagit sig ett kvällsdopp! Undrar just om detta räknas som apportträning... när han själv slänger i skurborsten och sedan dyker i för att hämta den *skratt*.
Han satsar stenhårt direkt... ingen idé att känna på vattentemperaturen först

Det var roligt det här. Vattenpassionen är det inget fel på

"Det var en envis rackare som bara flyter undan när jag ska ta den"

3 kommentarer:

  1. I den hunden (Figo)är det väldigt mycket Skedoms-blod som slår igenom. Kreativitet kännetecknar dessa hundar. Oj, oj vad jag skrattade när jag såg bilderna! Vattenapporten borde det inte bli några problem med.
    /Barbro

    SvaraRadera
  2. Jag tvivlar inte en sekund på att du har rätt Barbro. Svårigheten ligger nog mer i att få Figo att hålla sig ifrån vattnet.
    Synd bara att jag inte lyckades fånga hans ansiktsuttryck på någon bild. Det lös nämnligen av intelligens och lugn.... eller????

    SvaraRadera
  3. Haha.. vilka härliga bilder på "badkillen" :) Man kan inte annat än le då man ser hans iver i det sköna, graciösa skuttet mot badet *S*

    Ha det gott, ses på lördag!! :)
    KRAM/ Vera

    SvaraRadera